Saturday 31 May 2014

Pentingnya vitamin E untuk kita


Memandangkan ianya adalah sumber antioksidan , maka ia boleh melindungi kita dari kanser, penyakit jantung, strok, katarak dan juga penuaan kulit. Vitamin E adalah pengawal kepada dinding arteri. Ia menjaga kolesterol jahat " Bad Density Lipoprotein (LDL) daripada teroksida, sebab jika LDL ini teroksida, akan disebabkan arteri tersumbat.Keadaan inilah kita perlu elak sebab boleh menyebabkan serangan jantung.
Vitamin E juga menjaga sel dan DNA daripada rosak yang mna kerosakkan ini boleh mengundang kepada kanser.Vitamin E sangat bagus jika disapu pada tempat melecur @ terluka, ia akan cepat pulih.Vitamin E boleh mengurangkan dan mengawal simptom menopause.

Istimewa vitamin E Shaklee..
Vitamin E mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang lengkap dungsi vitamin e. Setiap kapsul gel lembut memberikan 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.Membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.Ia juga tanpa perasa,pewarna dan pemanis tiruan.Sekarang vitamin E telah diperbaharui dengan tambahan GRAPE SEED EXTRACT , 20 kali lebih berkuasa dari vitamin E dan 50 kali lebih berkuasa dari vitamin c.

Di botol vitamin e ini tertulis d-alpha tocopherol-tanda "d" bermakna ianya semulajadi, tanda "dl" adalah tanda ianya vitamin e sintetik/buatan. Ini kerana vitamin e semulajadi lebih baik penyerapan 2 kali ganda berbanding vitamin e buatan.

Secara kesimpulannya , 1 kapsul vitamin E shaklee ini adalah bersamaan dengan 1kg benih gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam, sebab 1 kapsul vitamin E memberikan 400IU vitamin semulajadi.Oleh sebab itu ia memang sangat baik untuk kecantikan kulit. Yang paling best ,vitamin E ini boleh dimakan oleh lelaki dan juga wanita.Pada sesiapa yang dah kahwin, boleh kongsi dengan suami tersayang, ini sebab selain kecantikan, vitamin E ini juga meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita yang sudah berumah tangga dan juga ia merawat masalah keintiman.

Dapatkan panduan yang tepat cara pengambilan vitamin-vitamin shaklee daripada saya dengan setiap pembelian.

Jadi bijak sekarang, jom rebut peluang mendapatkan kualiti kesihatan yang lebih baik dengan Shaklee.

Boleh hubungi saya:-

~~LILLY~~
Wasap/wechat/sms : 0172747782
Id Shaklee : 988007
#blog bagaikan puteri junior#
Add friend / pm fb : Lilly Salwani

* segala testimoni / penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah @ menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.
COD / self pick up istimewa untuk anda yang berada di Cheras, Permaisuri , Taman Midah ,Taman Mulia , Bandar Tun Razak , Taman Tenaga dan sekitar dengannya.



No comments:

Post a Comment